Zabezpieczenia w bankowości elektronicznej

Zabezpieczenia w bankowości elektronicznej

Wciąż wielu z nas ma opory przed wykorzystywaniem bankowości elektronicznej do obsługi środków pieniężnych zdeponowanych na naszych kontach bankowych. Jednym z powodów może być obawa przed atakiem hakerów, o których działaniach głośno jest w mediach. Wśród metod wykorzystywanych przez hakerów zidentyfikowano ataki man-in-the-middle polegających na tym , ze niepowołana osoba pośredniczy w kontaktach między klientem banku a serwerem. My jako użytkownicy bankowości internetowej powinniśmy ustrzegać się tzw. phishingu, kiedy to otrzymujemy na nasze konto mailowe prośbę o zalogowanie się na fałszywej stronie internetowej naszego banku. W ten sposób możemy oddać w ręce hakerów cenne dane. Zagrożenia istnieją także po stronie banku, którego pracownicy mogą popełnić błędy prowadzące do wycieku danych do sieci albo zezwolenie na dostęp niepowołanych osób do naszych kont. W celu uniknięcia tego typu zagrożeń banki wprowadzają dwustopniowy system zabezpieczeń. Pierwszy stopień to udzieleni hasła i loginu klientowi. Bez nich nie będzie on mógł się zalogować do swojego konta osobistego a przez to niemożliwe będzie wykonanie jakichkolwiek operacji finansowych. Drugi stopień polega na autoryzacji transakcji, która w zależności od banku może mieć postać kodu wysłanego sms’em, tokenu czy tez jednorazowego hasła.

[Głosów:2    Średnia:4/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.