
Bank oraz zatrudnione w nim osoby, mają obowiązek zachowania tajemnicy bankowej. Pracownicy reprezentują bank i za ich pośrednictwem dokonywane są czynności bankowe. To oni mają pierwszy kontakt z klientem i oni przede wszystkim muszą zachować dyskrecję. Tajemnica bankowa dotyczy wszelkich czynności bankowych, czyli etapu negocjacji, przygotowywania i podpisywania umowy bankowej. Zakazane jest informowanie osób postronnych o usługach bankowych, z jakich korzystała dana osoba, o udzielonych kredytach. Nie można również podawać informacji osobom spokrewnionym. Tajemnica bankowa dotyczy także informacji o danych osobowych klienta, o wielkości uzyskiwanych dochodów. Jedynym odstępstwem jest udzielanie informacji osobom upoważnionym do konta bankowego. Zachowanie tajemnicy bankowej jest bezwzględnym obowiązkiem banku i jego pracowników. Jest to niezwykle ważne dla budowy pozytywnego wizerunku banku i dbania o jego dobre imię. Sąd jest jedyną instytucją, która może zwolnić bank z obowiązku przestrzegania tajemnicy bankowej. Występuje to najczęściej w przypadku zajęcia konta bankowego klienta, przez komornika. To prawo bankowe nakłada na banki obowiązek przestrzegania tajemnicy bankowej.